söndag 13 januari 2013

Kommer du att ta en lektion 2013?

Ja jag hoppas verkligen att du kommer att göra det. Jag kan garantera att du blir en bättre golfspelare då, ja om du gör som jag säger vill säga :). Allt för många tenderar att vilja ha snabba fix när man ska ta en lektion. Så fungerar det ju sällan. Om man ska göra en förändring så tar det ju både till och engagemang. Man måste lägga ner egen träning för att nå dit man vill. Man kan inte ta en 50 minuters lektion och sedan sätta sig i bilen hem och på vägen tänka: Skönt, nu kan jag!

En tränarkollega till mig skrev på sin blogg för en tid sedan att ganska många (och jag håller med honom) säger så här på slutet av en lektion när man jobbat på något nytt i svingen:

Elev: Får jag prova den "gamla" svingen?
Tränaren: Jaha, ok!
Eleven: (Efter ett bra slag) Titta vad bra det går med den "gamla" svingen!!!
Tränaren: (Tänker) #¤&&!!!!!//##%%#¤ ;)

Ni kanske ser var jag vill komma med detta? Att förändring tar tid och jag som tränare kanske ser att ni måste ändra på något för att uppnå just ditt mål med din golf.

Och för att förtydliga mig så är jag ingen som förespråkar radikala sving ändringar om du inte själv vill göra detta!

Ta en lektion redan i vinter. Maila mig på filip@hudiksvallsgk.se eller ring på 070/273 72 72 så bokar vi en tid.

Då får du en roligare golfsommar

Mvh

Filip

1 kommentar:

  1. Måste jag vänta till 2103 innan jag kan ta en lektion? Allan.

    SvaraRadera