söndag 11 november 2012

Summering av min vecka

Idag är en unik dag, min första farsdag, den firades med fika på sängen av Annika och Elen förstås. Mysigt! Annars har veckan tillbringats på Bosön och PGA:s Högre Tränarutbildning. Denna vecka har nog varit en av de bästa so far på utbildningen. Niklas Eriksson från A6 pratade om två svingmodeller som diskuteras mycket i tränarkretsar nu, Mourad och Mc OGrady heter dom. Finns inte tid att förklara dessa här och nu men prata gärna med mig om det när vi ses nästa gång. Henrik Hempa Lundkvist pratade om bollflyktslagar, närspel, cirkelnsgeometri och mycket Ben Hogan. Ben Hogans sving är nog den som man diskuterar flitigast i tränarkretsar nu. Varför det kan man ju undra, hur kan de har svingat bättre för så längesedan? Mitt svar på det är inte kanske det rätta men jag tror att det hör ihop med att man på den tiden hade sämre utrustning än idag och på så sätt var tvungen att svinga bättre. Hogan slog 300 yards när han slog bollen som längst med drivern. Och då var det inte direkt titanium i klubhuvudet, och ingen ProV1 boll heller. ;-)

Hört att bygget på logen går bra, så snart kanske vi kan börja försöka efterlikna Ben Hogan inomhus!

Mvh

Filip

Ben Hogan 1950

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar