onsdag 17 april 2013

Rapport om våra egna spelare

Golfsäsongen är här på några ställen i Sverige och i dessa varma dagar snabbt på väg uppåt i landet, skönt. Vi har två spelare i dagsläget som tävlar och tränar lite mer just nu, i vårat representationslag alltså.

Det är Oscar Spolander och Isac Lambertsson. Oscar är ny hos oss i Hudik inför denna säsong. Oscar spelade på Sollentuna GK under de åren som jag jobbade där nere. Oscar har även en del vänner i Hudiksvall och när jag frågade om han kunde tänka sig att spela med oss så bestämde han sig fort. Det är riktigt kul, Oscar är 18 år och är nog den junior som jag har sett som tränar absolut hårdast och mest. Hoppas att han kan dra med sig lite andra juniorer på den linjen när han kommer att vara i Hudiksvall. Oscar bor i Malmö men kommer att spendera tid i Hudik och på många andra ställen i sommar då han tävlar mycket.

Isac Lambertsson har kommit igång på riktigt i USA nu. I förrgår slutade Isacs lag 1:a (igen) i en tävling i NAIA serien som han spelar. Isac kom själv delad 7 på scorerna 74-72, ett fin fint resultat. Jag har följt Isacs socrer och talats vid någon gång samt att jag får rapporter av pappa Janne. Han trivs utmärkt där borta vilket man allt som oftast kan utläsa på resultaten med. Känns jättekul att Isac spelar bra och tar sitt spel till nya nivåer titt som tätt. Bra jobbat!

Nästa vecka spelas premiären på Nordea Tour på PGA National. Oscar fick i veckan ett wildcard dit och kommer att representera Hudiksvall på den svenska touren, bra jobbat även du Oscar. Och utan att veta kan jag tänka mig att Oscar fåt denna chans pga hårt arbete.

Det ska bli kul att se Isacs och Oscars framfart i sommar runt om. Jag vet att detta inte sätter press på någon av dem då de har kommit långt i sin utbildning att bli golfspelare. Vi har ju ett gäng duktiga juniorer under dessa herrar med som är på stark frammarsch. De kommer att ta stora kliv denna sommar med, det VET jag! Och skulle detta sätta press på er grabbar så är det dags att lära er det med!! :)

Det är sånt här som glädjer en tränare även fast dessa killar kan mycket själv och inte är på hemmaplan så ofta!

Kör hårt nu!

Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar