måndag 31 december 2012

Ut med det gamla...

...och in med det nya. Japp, idag är årets sista dag. Har du några nyårslöften? Några golfrelaterade kanske? Själv så ska jag spela på förmågansnivå 2013, inte förväntansnivå. Jag har lyckats bra med det i år men de kommer bli bättre ju mer jag tränar på det. Jag menar, hur många klarar av att nå upp till förväntansnivån? I drömmarna förväntar vi oss birdies eller par överallt. Men, så bra är vi ju inte. Så gör dig själv en tjänst och sluta tänka så. Då kommer golf bli ännu roligare. Jag har många ggr skylt i från mig på min utrustning i yngre ålder. När jag tänker efter så hur kan man vara så dum att man skyller på sin klubba eller boll etc? Om de är defekt och man inte tagit reda på det innan och bytt ut den får man faktiskt skylla sig själv. Hur många ggr har man inte hört: "Den här drivern är för mjuk för mig". Men byt ut den eller spela inte med den då. Då slipper du ju bli besviken och alla runt i kring slipper höra klagosången!!!

Gott slut!

F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar